Faceți căutări pe acest blog

vineri, 6 iulie 2012

Eden Rose 2

Anul acesta Eden incepe sa arate ce poate . Daca anul trecut era cam chel pentru ca fusese mutat , anul acesta a inflorit asa cum speram , ramuri cu zeci de boboci , o explozie florala . Este cu adevarat impresionant ! Am crezut multa vreme ca a beneficiat de o reclama cam fortata dar este deosebit . Probabil va ramane pentru totdeauna trofeul casei Meilland , desi au o multime de soiuri frumoase niciunul nu l-a egalat pe Eden pana acum .


  Photobucket




Rezistenta la ger foarte buna , rezistenta la boli la fel . Sufera totusi din cauza soarelui puternic , ma refer la flori , se ard usor . Florile au si un  discret parfum , oricum acesta nu este punctul lor forte .

A inceput sa manifeste tendintele de urcator , a emis ramuri verticale de cca 2 metri la sfarsitul primaverii dar am fost ajutat in privinta asta de unul dintre cainii mei care s-a ocupat personal de designul tufei asa ca acum nu mai am nicio ramura de 2 metri  .   L-am legat de un tutore , inca nu este capabil sa-si sustina singur greutatea in momentul infloririi .


 Este un exemplar extrem de tanar asa ca voi vedea anii urmatori cum se va dezvolta ca tufa . Nu am posibilitatea sa-l leg  si nici nu il voi taia , il voi lasa sa creasca cum vrea el . Este situat pe un fel de terasa asa ca are loc pentru o eventuala cadere .


 Deosebit de frumos !


  Photobucket



UPDATE 2014
   photo ER2014.jpg


Inaltimea cca 2 metri . Se poate vedea cat de mic a ramas tutorele si evolutia poate fi apreciata fata de 2012 . Practic acum se sustine singur .

 Curios dar anul acesta a avut flori foarte mari , cat ale unui teahibrid . Desi in mod obisnuit florile lui Eden Rose nu trec de 7-8 cm in diametru anul acesta au avut 12-13 cm ! Mai putine decat de obicei dar cat niste mici farfurii .

   photo EDENR2014.jpg

Era sa uit , anul acesta a remontat extraordinar de bine in afara infloririi principale din primavara , practic au fost doua perioade de inflorire dar si cateva flori intre perioade si asta pana in octombrie , un comportament destul de ciudat pentru Eden Rose care nu este un campion al remontantei . Probabil in anumite conditii de temperatura-umiditate poate fi un remotant foarte bun sau pe masura ce se maturizeaza incepe sa manifeste acest caracter din ce in ce mai puternic .

17 comentarii:

arcadia 7 iulie 2012, 07:36  

”Eden” curat la tine-n grădină! :D

Și ca să vezi nimic nu scapă ochiului meu vigilent, am dibuit și de unde provine prim-planul de sus, ia:

http://img815.imageshack.us/img815/4420/edenrosemeilland.jp

Anonim,  7 iulie 2012, 09:29  

e superb!aveti o colectie de trandafiri deosebiti,sa va bucurati de ei!mirela

Antal B 7 iulie 2012, 12:12  

Excelenta , linkul furnizat de dvoastra nu merge din motive de inghitit o litera dar am prins ideea :))

Mirela , multumesc pentru comentariu !

arcadia 7 iulie 2012, 15:07  

Extensia .jp din link-ul meu vine de la ”je peux”. Că cine altcineva ar mai putea munci cu identificarea, cu marcarea, cu postarea și la sfârșit s-o facă de oaie cu ratarea? =)) Moi!

De bună seamă că tu ai adăugat ”g”-ul la sfârșit, că vine de la ”geniu”-l care ești :))

Antal B 7 iulie 2012, 15:18  

Asa e , imi merge mintea atat de brici ca ma minunez si eu ... Doar ca din a doua incercare , postasem un alt comentariu cu o intrebare complet stupida dar na ... am posibilitatea sa moderez asa ca mi-am dat un " stergeti comentariul " dupa 1 minut ca sa pot face apoi pe intelighentul ... :))

Anonim,  30 august 2012, 06:30  

desi nu sunt lesinata dupa trandafiri(imi plac doar cei cataratori si cei acoperitori de sol) pot sa zic cu mana pe inima ca eden rose este floarea mea preferata. nu stiu dc au parfum puternic, dar nici nu mai conteaza la un asa aspect! m-am indragostit irevocabil de ei, cand am vazut o poza pe net cu ei. nici nu stiam atunci cum se numeste soiul dar am hotarat ca tb sa-l achizitionez...

Antal B 30 august 2012, 09:59  

" Anonim " , foarte bine ca iti place acest soi , desi nu stiu pe cine ar interesa ce ii place sau ce nu-i place unui anonim oarecare .

Daca mai ai intentia sa mai postezi ceva pe acest blog te rog totusi sa faci un efort si sa-ti corectezi comentariile inainte de a le posta , nu admit genul de limbaj " pustanesco-facebook-ist " pe blogul meu !

Andreea Chirila,  4 iunie 2014, 11:34  

Ce frumos este! Cu ce conifere ati asociat trandafirul? Arata demential in aceasta combinatie...

Antal B 4 iunie 2014, 15:25  

Acolo sunt doua thuja , ienuperi si un Pinus Mugo .

Anonim,  4 decembrie 2014, 00:50  

Tamara m. Am si eu un trandafir Eden Rose , l-am achizitionat de la Famous roses , a crescut frumos , a facut si cateva flori . Dar o perioada de timp a fost umbrit de craca unui salcam mov , pana m-am hotarat sa tai craca salcamului . Sper ca anul care vine se va dezvolta mai mult . In aceasta toamna am mai plantat 2 buc, intr-un loc mai insorit . Sper sa treca iarna cu bine . Referitor la "Eden din gradina si ochiul vigilent .... " ,cred ca ati descris cum s-a dezvoltat cel din gradina dv , iar faptul ca ati prezentat cum va fi , este OK . Ati spus ca nu o sa-l sprijiniti si ca nu aveti de ce sa il legati , in poza este de ce sa fie legat . Deci este clar ca nu ati prezentat ca cel din fotografie este =cel din gradina . Tamara

Antal B 4 decembrie 2014, 09:41  

Nu ati inteles despre ce era vorba .

Arcadia a glumit , linkul pus de ea este de fapt linkul catre aceeasi fotografie de pe blog ( adica a mea ) de pe Photobucket , acolo unde mi se gazduiesc fotografiile , a glumit dar nu ati inteles gluma . Adica nu este poza altcuiva ci aceeasi poza de pe blog cu linkul aferent . Se poate verifica cu copy-paste .

Referitor la tutore . Daca citeati cu atentie ce am scris ati fi remarcat ca am mentionat ca l-am legat de acel tutore din fier . Cititi totusi mai cu atentie .

Cand am spus ca nu am posibilitatea sa-l mai leg m-am referit la faptul ca Eden Rose este un trandafir de talie mare cu valente de urcator . Despre asta este vorba , acolo nu am arcade sau panouri sau ziduri ca sa-l leg ca pe un urcator , asa ca l-am lasat liber .

Tutorele a ramas acolo , nu l-am mai scos , a fost folositor in 2011 si in 2012 cand Eden Rose era inca mic , incepand cu 2013 a devenit inutil . Astazi este complet inglobat in ramurile trandafirului si nu mai foloseste la nimic , nici nu mai pot ajunge la el si nu mai poate fi scos .

O sa revin cu o fotografie din 2014 cu Eden Rose , in care o sa se vada cat a crescut in 2014 si ce dimensiuni au avut florile .

Comentariul d-voastra m-a deranjat putin si nu este un caz singular , aceeasi problema a fost ridicata si prin alte parti pe internet , si anume ca fotografiile de pe blogul meu nu ar arata numai trandafirii de la mine din gradina ci ar fi si unii fotografiati prin alte parti .

Ca sa se inteleaga definitiv : toti trandafirii prezentati ca soiuri distincte pe acest blog sant din gradina mea . Toti ! Fiecare fotografie este facuta de mine si prezinta florile si trandafirii mei ! Nu exista nici macar una care sa fie facuta in alta parte fara mentiunea speciala , singurul caz este cel cu trandafirii englezesti din Italia unde scrie pe fotografie unde sant .

Singura exceptie sant speciile de trandafiri salbatici unde se vede ca sant fotografiati in salbaticie .

Anonim,  4 decembrie 2014, 11:11  

Va rog sa ma scuzati . Imi para reau ca v-am suparat . Nu aveam de ce sa comentez ceva ce nu-mi era adresat .Cred ca ora tarzie m-a facut sa scap din vedere anumite observatii despre trandafir . Sper ca imi primiti scuzele . Tamara

Ioana Hotea 7 decembrie 2014, 21:06  

Este superb exemplarul dumneavoastra!
Ce varsta are acuma? Nu aveti probleme cu el din cauza ploilor? Tineti minte cumva cat s-a dezvoltat in primul an?
L-am pus si eu in aceasta toamna, dar am avut anumite probleme "tehnice" la plantare. Intentionez sa il conduc pe peretele casei, deci trebuie plantat undeva la 30-40 cm de casa, unde eu am niste dale de beton pe care sotul nu a reusit sa le sparga, asa ca nu am avut ce face si l-am pus provizoriu in alta parte. Intentionez sa il mut anul viitor, de aceea ma intereseaza cat a crescut in primul an. Ma gandesc ca nu ar fi bine sa fac aceasta operatiune in primavara, sa il las sa se dezvolte cat de cat, sa nu il pierd. In aceeasi situatie sunt si cu Giardina (Tantau) si Jasmina (Kordes).
Mi-e frica sa nu fie prea rigide crengile pentru a-i putea conduce pe casa cum trebuie (cu toate ca exact cum "trebuie" inca nu stiu :) ). Am vazut o fotografie pe net cu Eden Rose si Wasterland (nu stiam ca e clg) condusi pe o cladire destul de inalta, poate 2 etaje, cred ca in Ungaria, era ceva de vis. Sper sa poata creste si la mine asa. In fotografie parea sa aiba 5-6 m, si sigur era Eden Rose.. (ma gandesc ca nu sta nimeni sa trucheze poze nu trandafiri).
Oricum, multumesc de update :) sper sa nu il pierd pe al meu, cresc asa de incet..

Antal B 7 decembrie 2014, 23:13  

Eden Rose are 5 ani . Daca o sa va uitati la fotografia lui Eden Rose din 2011 acolo era in al doilea an dar fusese mutat in toamna asa ca la momentul in care a fost fotografiat crescuse destul de putin pentru ca era ametit dupa mutare deci cam asa arata un Eden dupa 1 an si putin .

30-40 cm de peretele casei este foarte bine , doar nu va gandeati sa-l lipiti de casa , nici nu e recomandat sa faci asa ceva , e totusi un arbust , nu e o liana ...

Eu l-as muta cat mai repede , cu cat se amana mutarea si il lasi sa se dezvolte , cu atat ii distrugi radacinile la mutare , cu cat e mai mic , cu atat nu stie ce se intampla cu el :)

In privinta celor doi uriasi , Eden Rose si Westerland ( nu Wasterland , ca poate se zvarcoleste fantoma lui Kordes daca aude o asa blasfemie ... se poate asa ceva ? ) , imi puteti furniza un link spre acea poza ? Mie mi se pare putin credibil sa se inalte asa de mult , nu am gasit dimensiunile acestea la cei doi trandafiri mentionate nicaieri , eu ii am pe amandoi si cam stiu cat cresc , mai ales ca eu sant adeptul formelor libere la trandafiri , in general incerc sa-i las in legea lor si sa nu ii tai daca este posibil .

Cred ca nu apreciati cum trebuie dimensiunile , un Eden rose la 3 metri inaltime este enorm , al meu are 2 metri si ceva si mi se pare foarte mare . Westerland e cam tot asa ca Eden , poate putin mai rarefiat si mai putin viguros .

Rar am vazut un urcator cu flori mari de 5-6 metri inaltime , eu cunosc o fotografie cu Charles Austin la dimensiunea asta si era intr-adevar socant dar ... eu il am pe Charles Austin si am vazut ce lastari emite asa ca sant convins ca ajunge la dimensiunea aia in zone cu clima blanda . In conditiile Romaniei nu ajunge , iarna ii distruge partea superioara .

Pana nu vad fotografia nu pot sa cred ca soiurile acestea s-ar inalta la inaltimea aceea .

Ioana Hotea 8 decembrie 2014, 15:42  

Sa il mut atunci in primavara? Ce luna ar fi mai potrivita? E plantat in noiembrie, radacina nuda. Multumesc mult pentru sfaturi.
In legatura cu uriasii, din pacate nu am salvat link-ul respectiv, in august am vazut imaginile, pe un forum strain, erau si cateva date despre trandafir, Eden Rose avea in jur de 10 ani, nu mai retin exact. Am incercat sa regasesc fotografiile respective de multe ori, inclusiv azi noapte, cel mai probabil au fost retrase, pentru ca am cautat in toate variantele posibile. Daca le voi gasi, pun dovada la favorites :)
Multumesc mult pentru toate sfaturile!

Antal B 8 decembrie 2014, 17:07  

Daca este plantat in toamna aceasta atunci este cel mai usor . Eu l-as muta pe la mijlocul lui martie , oricum , fara inghet sau zapezi aiurea . Depinde si in ce zona a tarii locuiti , dar nu cred ca mai devreme ar fi bine . Am plantat destui trandafiri primavara si nu am vazut diferente de dezvoltare fata de cei plantati toamna .

La mutare este important ca in noul loc sa fie pamant din locul anterior , cel putin in zona radacinilor trebuie sa fie vechiul pamant . Fie se uda solul in jurul lui cu cateva zile inainte de mutare si se scoate cu tot cu pamant fie se ia pamantul vechi si se reaseaza in locul nou la plantare . Am pierdut destui trandafiri si am mutat o gramada , de fapt cred ca in afara de 2-3 i-am mutat pe toti , inclusiv trandafiri adulti , asa ca pot scrie un tratat despre mutari si lopeti .

Am cautat si eu Eden Rose inalt , nu mi-am pus problema inaltimii lui pana acum pentru ca eu nu sant interesat sa-l conduc ca pe un urcator dar de curiozitate am cautat fotografii . Cel mai inalt exemplar l-am vazut la cineva in Franta , era urcat pe zidul unei case si parea pe undeva pe la 4 metri inaltime . Mi se pare greu de crezut ca ar ajunge la 5-6 metri , aceasta este o inaltime de rambler mare , dar cine stie ... Poate gasiti pana la urma fotografia .

Ioana Hotea 10 decembrie 2014, 20:04  

Multumesc! Il voi muta pe la mijlocul lui martie, in functie de vreme. Locuiesc in Bucuresti, teoretic e cald aici, cu toate acestea am avut zapada multa la inceputul lui martie in ultimii ani.
Pentru cealalta latura a casei ma gandesc sa il pun pe Zephirine Drouhin, am inteles ca se inalta mai bine.
Dumneavoastra imi puteti recomanda un rambler mare, remontant, parfumat daca se poate? De fapt incerc sa maschez arhitectura casei (asa am cumparat-o), si am nevoie de un trandafir pe care sa il conduc spre 6 m. Am vazut multe fotografii de net cu Zephirine Drouhin imbracand ziduri si arata intr-adevar spectaculos, dar daca imi puteti da o sugestie mai buna o accept cu bucurie. Nu as vrea sa fie cu flori rosii, nu cred ca ar arata bine ceva mare si rosu pe peretele casei.
Dar pe Pierre de Ronsard tot il pun la intrare :) daca ajunge la 4 m tot e ceva!

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP