Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 iunie 2012

Summer Song 2

Photobucket

Dificil trandafir ... Foarte frumos , o culoare unica dar dificil !

Rezistenta la ger a fost buna , a avut cateva ramuri degerate dar putine si fara importanta pentru habitusul general . Este plantat intr-o zona destul de expusa si cu toate asta a rezistat rezonabil ! Singurele taieri au fost pentru eliminarea ramurilor degerate in rest il las neatins , reactioneaza destul de rau la taieri , lastareste subtire si rar , prin taiere nu se stimuleaza nimic ci se chinuie inutil . Si asa se indeseste extrem de greu .

M-a uimit totusi cum a crescut anul trecut , stiam ca trimite vara ramuri foarte lungi de la baza si totusi anul trecut nu a facut asta , a crescut dar cu ramuri destul de subtiri , neconvingator . Sa spunem ca era in primul an dupa mutare si erau destul de nauc . Anul acesta vad ca a inceput iarasi sa ridice ramuri lungi si asta este extrem de important la englezesti si in mod particular la Summer Song pentru ca este un englezesc mai golas . Mai mult ca sigur ca influenta teahibrizilor sau floribundelor este extrem de puternica la el . Deranjant ca David Austin nu face publica ascendenta lui , oricum eu cred ca a folosit o floribunda portocalie , am si o presupunere dar speculez inutil .


Este un trandafir cu lastari lungi si subtiri , distantele dintre frunze sant foarte mari , florile sant grele iar coditele sant destul de anemice . Rezultatul este ca florile atarna spre sol si cum lastarii nu sant foarte puternici cad si ei spre sol cu tot cu flori facand imaginea sa fie dezamagitoare .Sa zicem ca arata oarecum a un fel de Graham Thomas portocaliu desi am avut si Graham Thomas si sant unele mici diferente de crestere .

Eu am doua exemplare plantate foarte aproape si asta face ca tufa per ansamblu sa fie armonioasa , lastarii se sprijina reciproc .
Astept totusi sa mai creasca si sa se mai inalte , este deranjant sa tot vezi spatele florilor . Incepand din anul acesta arata mai compact , a inceput sa-mi placa mai mult . L-am avut si plantat solitar dar dupa ploi era la pamant . Despre problema decolorarii florilor nu mai vorbesc aici , am explicat anul trecut .

Rezistenta la boli este foarte buna , nu am probleme cu el .

Este un englezesc deosebit prin culoare unica a florilor dar nu este unul dintre preferatii mei , imi place mult dar trebuie recunoscut ca are anumite probleme , unele destul de deranjante . Poate dupa inca 3-4 ani sa pot spune daca este un trandafir austin care merita sau nu .  Si cand ma gandesc cat am cautat cateva informatii mai serioase despre el si n-am gasit altceva in afara de ametelile tipice referitoare la culoarea lui  ... Macar daca s-ar spune si adevarul aici  , culoarea aceea frumoasa dureaza extrem de putin , 80 % din durata de viata a florilor este un roz putrezit . Doar toamna sau pe timp noros poate fi prins portocaliu , la soare se arde in cateva ore .


Habitus , 150 cm inaltime si aproape 200 cm latime :

  Photobucket

5 comentarii:

bbstrumf 7 iunie 2012, 08:45  

Asteptam cu mare interes acest articol, avand o banuiala in privinta lui Summer Song, pe care acum mi-ai confirmat-o. L-am plantat si eu in toamna, trandafirul meu este foarte tanar, insa am fost usor dezamagita de comportamentul sau.

Antal B 7 iunie 2012, 10:50  

In afara de culoarea aceea extrem de volatila eu cred ca principala lui problema este habitusul .

Este un englezesc la care ar trebui in mod oficial recomandat sa fie plantat grupat , 2-3 bucati la 50 cm distanta intre ele .

Altfel cred ca merge si singular dar plantat la inaltime , sus pe un parapet sau undeva de unde sa fie lasat sa atarne ca sa poata fi apreciate cum trebuie florile .

Chiar un exemplar mai batran va prezenta aceeasi problema , poate mai putin accentuata . Am si ramuri lemnificate dar lemnifica greu iar lastarii floriferi proveniti din ramurile vechi sant subtiri .

Inca mai e de vazut cum va arata in anii urmatori .

Ioana Hotea 31 mai 2015, 11:54  

Buna ziua!
Cum se prezinta Summer Song, acum ca a mai crescut putin? Este un trandafir care merita? Sunt tare curioasa cum se prezinta un exemplar matur, ca din ce am aflat, in primii ani dezamageste.. Am un loc in gradina gol, cu soare partial, destul de protejat, ma gandesc sa ii dau o sansa. Dupa o documentare cat de cat (informatii despre Summer Song matur nu am gasit) cam ezit. Nici nu as vrea un trandafir de care sa ma bucur doar in septembrie, mai ales ca locul cu pricina e cat se poate de vizibil..
Pacat ca e asa dificil..

Antal B 31 mai 2015, 12:58  

L-am mutat acum 2 ani intr-un loc mai umbrit . Am avut doi , asa cum am descris mai sus dar am renuntat la unul iar cel ramas a fost mutat .

Din experienta mea cu el eu spun asa : este un trandafir englezesc unic , merita pentru floare si parfum dar cei care il iau trebuie sa fie constienti ca arbustul arata rau . Nu formeaza o tufa frumoasa , florile sant pe jos , lastarii cu flori sant lungi si nu pot tine florile .
Florile se ard extrem de repede la soare iar la umbra infloreste putin . Oricum ai lua-o este problematic .

Este singurul englezesc la care recomand de la inceput plasarea unui tutore langa el , trebuie sa fie legat ca sa arata cate ceva . Nu poate fi niciodata un trandafir de prim plan , este un trandafir de colectie .

Ioana Hotea 31 mai 2015, 13:36  

Multumesc! Mi-ati fost de mare ajutor. In locul cu pricina pun o hortensie cu inflorire repetata, e zona de trecere, de prim plan.
Voi mai vedea cu Summer Song.. Poate mai lucreaza David Austin la o varianta imbunatatita, ca e pacat de floare. Nu ma pricep eu asa bine, dar e ca si cum l-a scos pe piata neterminat.

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP