Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 mai 2012

Munstead Wood 2

Se pregateste de inflorire . Pentru inceput o fotografie cu frunzisul tanar de primavara , un verde bronz cu venatura roscata :

  Photobucket

Caracteristic si curios in acelasi timp , bobocii sant mult mai deschisi ca nuanta comparativ cu floarea deschisa, acel " light crimson " descris oficial :


Photobucket

Continuarea in curand ... foarte curand :)

A inceput sa infloreasca , ca de obicei este
primul trandafir care infloreste la mine in gradina . Anul acesta am avut o iarna extraordinar de grea , temperaturi extrem de scazute , ploaie care a inghetat imediat , cantitati uriase de gheata si zapada , vanturi puternice . Cam tot ce trebuia ca sa distruga un trandafir . Pot spune acum ce soiuri sant rezitente la ger si care nu sant si voi mentiona la fiecare trandafir care va fi prezentat .

 photo MunsteadWoodroze.jpg

Pierderile la Munstead Wood au fost minore , ceva de genul 10 cm din loc in loc si doar in varfurile unor ramuri . Nu a pierdut nicio ramura bazala , este un trandafir foarte rezistent .
Am mai spus ca este trandafirul meu preferat dar acum o sa spun asa : este fara indoiala cel mai frumos trandafir din grupa lui coloristica creat de David Austin vreodata , unul dintre cei mai frumosi trandafiri englezesti si cu siguranta un trandafir de top in cadrul trandafirilor de peisaj . O creatie de exceptie cu un echivalent rar in lumea asta diversa a trandafirilor .

 photo MunsteadWoodroseDavidAustin.jpg

Ceilalti visinii englezesti doar viseaza sa arate ca Munstead Wood cand vor creste mari . Cand William Shakespeare 2000 va ajunge macar cat o treime din Munstead Wood sa fiu anuntat , bine ? Glumesc ,W.S.2000 are probleme grave cu habitusul , este un trandafir mic cu ramuri moi ce nu-i pot sustine florile , nu poate avea forma globulara a lui Munstead Wood .

Poate singurul care se poate apropia la habitus ar fi Darcey Bussell dar ramnane de vazut un exemplar matur in zona 6 . Florile lui insa sant diferite .

Cand fac aceste afirmatii ma refer atat la frumusetea florilor , la parfumul absolut fabulos , la habitusul deosebit de compact si echilibrat si la rezistenta la conditiile climatice si la boli .

 photo MunsteadWoodroseAustin.jpg


Dimensiunile oficile de 90 cm inaltime si 1 metru latime sant niste fantezii ametite , probabil se aplica in Kamceatka sau Groenlanda . Trandafirul meu este plantat in toamna anului 2008 , este in al patrulea sezon si are 170 cm inaltime si peste 2 metri latime , si asta in zona 6 . Este inca un trandafir tanar asa ca dimensiunile finale raman un mister .

 In privinta ingrijirii lui : nu a fost niciodata musuroit ( de altfel o manopera pe care o consider complet inutila in afara primilor 2 ani si complet stupida si imposibila pentru gradinile bogat plantate ) . Spun asta pentru ca majoritatea trandafirilor sant plantati in zona noastra cu punctul de altoire sub pamant , undeva la 5-10 cm initial si poate si mai jos dupa ce se mai aduna sol acolo . Ca atare zona sensibila nu ingheata niciodata asa ca protejarea unor 20-30 cm mai sus nu inseamna mai nimic . In cazul unui ger cumplit insotit de vanturile puternice care scad temperatura locala cu mult sub -20 de grade ramurile vor muri dar aproape niciodata pana la nivelul solului si cu siguranta nu sub sol . Sigur , asta in cazul celor care au avut atata minte incat sa planteze cu punctul de altoire sub nivelul solului .

 Am ceva probleme cu fainarea in lunile fiebinti si secetoase de primavara - vara , il mai stropesc dar rar pentru ca mi se pare ca efectul substantei este destul de scurt . Nu este afectat de patarea neagra sau de rugina . Bine , nici zona mea nu este una cu probleme pentru patarea neagra dar totusi am unele soiuri care fac constant aceasta boala fungica  .

 Taierea am facut-o in toamna , perioada calda s-a prelungit foarte mult si a prins pe final 1 luna sau 1 luna si jumatate in care si-a inchis ranile si s-a pregatit de iarna . Taierea a interesat mai mult ramurile foarte lungi de vara , acelea se curbau si ajungeau la peste 2 metri si se plimbau in toate directiile . Au mai fost cateva taieri minore pe ramurile mai subtirele , ca idee la el am aplicat recomandarile lui David Austin adica se taie cca 1/3 din ramurile mai lungi si pe cat posibil se lasa neatinse celelalte . Aceasta taiere destul de " subtire " o aplic si celorlalti englezesti . Sau nu o aplic deloc , dupa caz .




Habitus la inceput de sezon :

Photobucket




Habitus aproape de maxim :

  Photobucket

Parfumul se simte de la mare distanta  , cand esti langa el devine un delir olfactiv !


 Flori de toamna , culori intense datorita temperaturilor mai scazute :


  Photobucket







O comparatie cu Falstaff , poate nu chiar corecta pentru ca este o floare uriasa pentru Munstead Wood :

  Photobucket

24 comentarii:

Annamaria 10 mai 2012, 08:28  

Foarte frumos si frunzisul ,astept cu nerabdare florile :-)

ale,  15 mai 2012, 14:41  

foarte frumos, la mine in gradina e din aceasta primavara, e micut dar ma bucur ca l-am comandat dupa ce am vazut poze din gradina dumneavoastra de anul trecut.

Antal B 15 mai 2012, 19:26  

Felicitari , Ale , ai in gradina un trandafir extraordinar !

Amin 15 mai 2012, 20:56  

Hello! I love the roses! I am very glad that I found your blog! And decided to follow your blog!

Antal B 15 mai 2012, 22:41  

Ok Amin , follow my blog !

cristina,  16 mai 2012, 16:44  

Superba culoare au florile si per ansamblu arata minunat!
Dar lasa ca vine tare si al meu din urma, la 20 cm inaltime, are deja 3 boboci.:))

Antal B 16 mai 2012, 18:19  

Numai unul mai ai ? Ar trebui sa ai 6 boboci ...

cristina,  16 mai 2012, 20:42  

Al doilea se chinuie si el, dar nu prea-i reuseste. N-are niciun boboc si e mai mic. Poate-si da drumul pe parcurs, ca bolnav nu pare...nu stiu ce nu-i convine

Antal B 16 mai 2012, 21:18  

Important e ca a supravietuit . O sa ai flori de la primul , desi la mini-talia lor nu se poate vorbi inca de florile adevarate dar culoarea si parfumul sant deja prezente de la prima inflorire .

Ce sa faci , trebuie sa mai astepti dar o sa merite din plin , nu exista un alt austin de nivelul lui , o sa vezi !

Mihai 18 mai 2012, 21:45  

O prezentare deosebita,cu informatii pertinente,nu aiureli,ce mai am devenit un fan al trandafirilor creati de D.A .
Am uitat?Desigur ca nu,sa mentionez ca imi plac pozele.Sunt fabuloase.

Antal B 19 mai 2012, 00:16  

Multumesc pentru comentariu , Mihai !

Asta este scopul blogului meu , sa prezint cat pot de bine soiurile de trandafiri pe care le am si poate cei care il viziteaza vor gasi interesante informatiile de aici .

Gabi,  23 mai 2012, 13:01  

Extraordinar trandafir si prezentarea de nota 10 .
Ciresc cu placere acest blog si intotdeauna gasesc informatii foarte utile aici.
Daca ii gasesc un loc in care sa se poata desfasura in voie, cu siguranta il voi cumpara si eu

Antal B 23 mai 2012, 16:07  

Are nevoie de spatiu , aveam eu ceva banuieli cu privire la talia lui dar a depasit orice asteptare .

Este un austin de talie medie , in conditii ideale consider ca s-ar stabiliza pe la 2 metri inaltime si undeva la 2,5 - 3 metri latime . Ma intriga pentru ca al meu este tanar , are doar 4 ani si alte date serioase despre talia lui nu gasesc .

Singura conditie este sa fie plantat intr-un loc protejat cat de cat , nu e genul de trandafir pe care sa-l pui placinta in mijlocul gazonului sau in alta zona unde este expus gerului extrem . Eu spun ca merita sa-i gasesti un loc .

Gabi,  24 mai 2012, 07:32  

Eu as vrea sa il pun in fata casei , langa perete (cam la jumatate de metru de perete).Acolo ar fi protejat si are si unde sa se intinda , fiind o zona mai putin umblata.
Din experienta ta, s-ar putea sprijini de casa sau ii trebuie un suport ?

Antal B 24 mai 2012, 11:59  

Da , fara nici o problema ! Ba chiar s-ar dezvolta si mai bine pe inaltime pentru ca beneficiaza de srijinul zidului . In plus zidul il va ajuta in cazul unei ierni puternice .
In mod normal Munstead Wood nu are nevoie de suport pentru ca ramifica foarte bine si ramurile se ating si se sprijina reciproc chiar daca grosimea lor este modesta , nu trec de 2 cm .

Gabi,  24 mai 2012, 14:17  

Inseamna ca i-am gasit loc, si trebuie doar sa il cumpar .
Multumesc pentru informatii!

Anonim,  9 octombrie 2012, 09:48  

Draga Antal, trebuie sa intervin!! WS 2000 al meu, in al doilea an de la plantare din radacina nuda, este spectaculos! inalt (1.6m), puternic, pliiiin de flori mari .... doar pe timpul caniculei am avut rozete mai mici, dar in rest .... numai "palarii", continuu ... este drept ca i-am gasit un loc grozav semi-umbrit si ud generos.

Iar blogul tau este fabulos!
Roxana

Antal B 9 octombrie 2012, 20:00  

Multumesc pentru comentariu , Roxana !

WS 2000 inalt la 2 ani ? Te cred , mai ales daca te referi la inaltimea unor lastari de toamna care tot cresc si pare ca nu se mai opresc .

Eu ce sa-ti spun de MW , ca are acum 2 metri inaltime iar unii lastari se duc in 2,5 spre 3 metri ?

Marimile acestea nu au importanta din simplul motiv ca vor degera majoritatea acestor lastari care intra cruzi in iarna . Nu rezista .

Are relevanta numai dimensiunea in ansamblu a trandafirlului in timpul infloririi principale de primavara si pe parcursul verii . Sigur ca englezestii emit lastari foarte lungi , cam toti fac chestia asta dar in conditiile climei noastre putini isi pastreaza aceste dimensiuni .

In afara de asta , la 2 ani un englezesc este prea micut ca sa poti spune ceva serios cu privire la dimensiunile lui si chiar despre habitus . Teoretic ar trebui sa-ti spun ca te astept cu impresii peste cativa ani :))

Insa , este posibil ca exemplarul tau sa beneficieze de o pozitionare si de conditii care sa-l stimuleze sa creasca asa . Ar fi foarte interesant sa poata fi vazut un WS 2000 care isi poate tine forma pentru ca , din pacate , toata lumea se plange de laxitatea exagerata a acestui soi .

Ai putea sa postezi o fotografie pe HMF din care sa se poata aprecia cum trebuie inaltimea trandafirului tau , stii cum e ... seeing is believing !

Jardineando en Madrid 10 iunie 2013, 20:48  

Bună ziua. Eu sunt un amator atunci când în creștere trandafiri și vreau să vă spun că aveți un trandafiri magnific.
Aș dori pentru a planta în grădina mea Munstead lemn și de a urca o scara. Catalog de David Austin vorbește despre aceasta ca un arbust trandafir 100 cm. Mă întreb dacă credeți că de tăiere poate obține această crescut pentru a deveni alpinist?
Aceasta poate să crească atașat la perete o în sus?
Și o altă întrebare, fiind trandafiri de culoare atât de întuneric arde de mult cu soare?
Mulțumesc mult. Sper ca Google Translator lasă-mă să mă ia.

Anonim,  10 iunie 2013, 20:49  

superb!
si fotografiile..la fel..
multumim pentru ca impartasesti cu noi toata povestea lui..foarte folositor!
la cat mai multe bucurii!
Corina Padurariu

Antal B 11 iunie 2013, 14:16  

Hola y gracias por tus apreciaciones!

M.W. es una rosa de dimensiones mucho más grandes en comparación con las dimensiones comunicadas oficialmente por parte de David Austin, pues después de 5 años llega a aproximadamente 340 cm de anchura y 170-180 cm de altura. Aun así, no puede crecer atado en suportes como una rosa trepadora. Se podría intentar, pero saldrían rosas de pequeñas dimensiones, no creo que sea el método adecuado. Sale mejor como arbusto entero.

Aunque las flores tienen un color oscuro, no queman por con el sol, guardan muy bien su color.

Un saludo,
Antal

Antal B 11 iunie 2013, 14:16  

Corina P . multumesc pentru comentariu !

Anonim,  5 decembrie 2014, 16:29  

Viorica C. Buna ziua ,
Viorica C. Am remarcat de ceva timp fotografiile dumneavoastra extraordinar de bine realizate .
Si trandafirii din gradina sunt foarte frumosi . Dar observatiile sunt deosebite si de ajutor celor interesati .
Imi pare rau ca nu am citit mai devreme despre ei ,ca sa stiu ce sa comand . Dar sezonul nu este terminat
si am sa cumpar si eu acest trandafir .Ma voi gandi unde sa il amplasez sa se dezvolte cat mai bine .
Sunt o amatoare ,nici nu inteleg exact toti termenii folositi de dv. Remarcabil blog. Sanatate Viorica C.

Anonim,  18 mai 2016, 15:16  

Frumosi trandafiri !

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP