Faceți căutări pe acest blog

duminică, 2 octombrie 2011

Daunatorul

Photobucket

M-am cam obisnuit cu insectele pofticioase care se servesc an dupa an din trandafirii mei . Primavara am vesnica invazie de afide , vara incepe incurajator cu defolierea sistematica produsa de albina croitoare , continua cu viespea miniera si cam atat . In general rezolv problemele cu un insecticid sistemic inainte de primul val de inflorire sau prin taierea si eliminarea lastarilor afectati .

Seceta si caldurile excesive din anul acesta mi-au adus in vizita un alt tip de daunator , unul mai altfel . Dumnealui este de talie mare , verde si mare amator de boboci pe care ii roade tacticos si mai ales de lastari cruzi pe care ii termina in cateva secunde . Putin ii pasa de insecticide iar eliminarea manuala dintr-o gradina este o idee cel putin stupida . Am asteptat ca pradatorii lui naturali sa-si faca datoria dar se pare ca astia sant mult mai eficienti teoretic .

Photobucket

Photobucket

Nu ar fi chiar atat de pagubitor dar distruge complet lastarii floriferi , numai aia ii plac . Desi pare putin credibil poate face praf un val intreg de inflorire mai ales ca are preferinte pentru anumite soiuri .

Photobucket

Cateodata mi se pare simpatic desi face numai tampenii ...

Photobucket


Nu am ce face , raman cu speranta ca vremea se va raci si voi scapa de el . Candva ...

9 comentarii:

arcadia 2 octombrie 2011, 21:56  

La mine merge foarte bine eliminarea manuală, că nu am decât 7 trandafiri :D
De altfel, nici n-a fost invazie, am văzut doar trei astfel de vietăţi anul ăsta :)

Îmi pare rău pentru trandafirii tăi, dar hai să luăm partea pozitivă: pozele pe care le-ai făcut dăunătorului sunt fabuloase. Chapeau!

Antal B 2 octombrie 2011, 22:06  

Nici eu nu am multi , maxim 3-4 vad de fiecare data . Dar lucreaza serios la lastari , e profesionist ... :)

Mihai 3 octombrie 2011, 15:54  

In afara de faptul ca imi pare rau de ceea ce se intampla cu trandafirii tai ,nu pot decat sa rad uitandu-ma la ultima poza.
Are aşa o privire trista şî rugatoare şi parca spune:
Ce pot sa fac?
Daca aşa prevede fişa postului...........

Antal B 3 octombrie 2011, 16:20  

Ai dreptate Mihai , de asta am spus ca isi face treaba cum trebuie . Bine totusi ca nu roade peste tot ci are anumite soiuri preferate . Partea proasta este ca serveste la mic dejun si cina putin Munstead Wood , cam fac de garda pe acolo ...

Claudia,  3 octombrie 2011, 19:46  

Minunata poza :)
La mine viespea miniera a fost anul asta o premiera si a facut ravagii in primavara, in septembrie in schimb au aparut pe trandafiri tot felul de omizi, in diferite nuante de verde, cu dungi, punctisoare, etc...in prima faza, gandindu-ma ca sunt viitori fluturi...nu??? le-am lasat in pace, da' dupa cateva zile, cand am vazut lastarii cheliosi, am trecut la atac!

Antal B 3 octombrie 2011, 20:06  

:)) Ce credeai ca fac omizile alea pe trandafiri , stau asa si asteapta sa se transforme brusc in fluturi ? :))

Claudia,  4 octombrie 2011, 18:23  

Pai ma gandeam ca halesc la modul elegant, o frunza ici, una colo, ca niste viitori fluturi educati, europeni, nu subnutriti din lumea a 3-a :)))

oanaibris 29 decembrie 2011, 21:20  

Si eu am avut aceiasi problema ca si Claudia, cu omizile care mi-au distrus frunzisul citorva trandafiri, in special Variegata di Bologna.

oanaibris 29 decembrie 2011, 21:21  

Am gasit si lacusta aceea monstuoasa, insa nu am vazut nici un lastar de trandafir indoit.

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP