Faceți căutări pe acest blog

joi, 9 iunie 2011

Juanita 1

Photobucket



Este un acoperitor de sol Kordes , destul de nou , din 2007 . Il am de 3 ani , a fost mutat si el dar este al doilea an in locul acesta . Nu este o floribunda , originea lui nu este dezvaluita dar eu presupun combinatia rugosa x wichuraiana , combinatie pe care cei de la Kordes au repetat-o des si cu succes pana acum . Sigur , nu am date certe ci doar dupa anumite particularitati . Un singur amanunt ma incurca in aceasta presupunere , faptul ca sigur l-ar fi trecut la hibrid kordesii daca ar fi fost asa . Nu exclud totusi rugosa x wichuraiana dar poate combinatii noi .

Este sigur un minirambler , daca poate fi numit asa . Inflorescente ( panicule ) extrem de bogate , 20-30 de flori pe inflorescenta . Ramurile flexibile , elastice si dupa 1 an , pot fi indoite in orice directie . Wichuraiana este foarte aproape in ascendenta .

Photobucket


Florile sant simpatice , un roz intens pe exterior cu zona deschisa pe interiorul petalei si cu staminele galbene , desi florile sant mici este genul  eye catchy , te opresti sa te uiti la el . Nu are parfum deloc , pentru mine nu este un dezavantaj , imi place si fara .

Eu l-am folosit ca un fel de miniurcator , nu l-am luat ca sa acopere solul ci vreau sa acopere partial partea de jos a unui suport . Se preteaza excelent pentru pegging , ca de altfel orice trandafir rambler .

L-am lasat anul trecut necondus , am vrut sa vad cum arata ca acoperitor si nu prea mi-a placut ce facea , anul acesta este mult mai simpatic sprijinit .

In concluzie , un trandafir rustic dar delicat , cu aspect de salbatic , fosforescent si foarte sanatos . Unul dintre trandafirii mei preferati .

Un detaliu cu frunzele tinere :, eu nu am rugosa dar sant deosebit de ridate :

Photobucket>


Frunzele mature , nervuri evidente , adancite , frunzele lucioase :

Photobucket


Ghimpii :

Photobucket


Florile nu au mai mult de 3 cm dar combinatia de culori face ca inflorescenta sa fie putin hipnotica  :

Photobucket

5 comentarii:

corina 9 iunie 2011, 22:47  

Floarea e simpatica, iar tu oricum faci pozele in asa fel incat arata superb,

Antal B 9 iunie 2011, 23:25  

Sa stii ca floarea chiar are intensitatea culorii din fotografii , se poate vedea si pe HMF .

Juanita este un trandafir frumos si corect , nu vrea sa para altceva decat este spre deosebire de Lupo si o gramada de dive floribunde cu pretentii de acoperitori care se dovedesc cel mai adesea niste fasaieli .

Cateodata ajung la saturatie de atatea flori superinvolte , rozete , parfumuri si romantism in dreapta si-n stanga , mai am nevoie si de un simpatic " salbatic " gen Juanita .

corina 10 iunie 2011, 06:32  

Da, eu asa ajung sa mai aleg trandafirii cu flori simple. Lupo nu e acoperitor ci mini, dar nu este prea reusit. Culoare foarte instabila.

Anonim,  28 noiembrie 2012, 22:06  

Iarna e plin de macese frumoase?

Antal B 28 noiembrie 2012, 22:32  

Da , o multime dar foarte mici . Dar sant simpatice !

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP