Faceți căutări pe acest blog

marți, 28 iunie 2011

Herkules 1

Photobucket

21.08.2011 Herkules devine unul dintre trandafirii mei preferati , floarea este din ce in ce mai frumoasa iar parfumul deosebit . Habitusul inca este modest dar este foarte tanar . O creatie Kordes fantastica dar foarte greoi in evolutie , un trandafir care are nevoie de proprietari inarmati cu multa rabdare .

Photobucket

Inca un " modern shrub "  creat de Kordes in 2006 , sau cel putin acesta este anul lansarii pe piata . Ascendenta lui nu este facuta publica , probabil ascund un secret cutremurator , sa nu cumva sa le fure cineva metoda de obtinere , o asa capodopera trebuie protejata la maxim . Parca vad ca hartia cu ascendenta se afla in servieta nucleara legata cu catuse de mana tipului din Secret Service ce il insoteste pe Obama ...

Photobucket

Herkules a facut si inca face ceva valuri pe piete si cred ca motivul principal il constitue fotografiile oficiale Kordes . Acesta a fost motivul pentru care l-am luat si eu , acolo sant prezentate niste flori foarte involte cu petalele exterioare lavanda . Si ... dezastru in primii ani  !


Pana anul acesta purta cu jena titulatura de ratusca cea urata a trandafirilor mei , ala mic si umil care era deja programat pentru plecare . In primii doi ani a facut niste flori albe , prapadite ,  nici urma de lavanda , albe pur si simplu . Desi este comercializat ca shrub si m-am asteptat la un habitus mai viguros , mai arbustiv , el a crescut ciudat , cateva ramuri ametite destul de verticale si niste ramificatii in gluma , asa ... ca sa arate ca a auzit si el de la ceilalti ce e aia o ramificatie .
Avea si putin parfum , cand ma gandesc la el imi vine sa rad , parfumul il avea tot din acelasi motiv , sa arate si el ca a auzit ca trandafirii au si parfum .

Pentru ca l-am plasat pe ultimul loc in ierarhia trandafirilor mei si pentru ca il consideram realmente un rateu Kordes am ajuns , culmea , sa ma atasez de el . Am hotarat sa nu-l mai dau si l-am plantat ca fundal pentru Munstead Wood , in fond niste flori albe involte vor forma un fundal acceptabil pentru florile inchise ale lui " The King " .

Insa in acest an ... supriza ! Herkules a inceput sa arate ca in fotografiile comerciale . Are si petalele exterioare colorate in lavanda , a format si florile foarte involte , s-a inaltat la 150 cm , a inceput sa arate si el a arbust .

Photobucket


Sigur , nu va arata niciodata ca in fotografiile prelucrate exagerat de cei de la Kordes dar este ok si cum arata in realitate .  Florile sant mari , cca 10 cm , la inceput petalele exterioare sant colorate in lavanda deschis si apoi devin aproape albe , spun aproape pentru ca este un alb si totusi nu este alb pur . Florile sant involte , cu foarte multe petale si desi initial par a forma o rozeta arata altfel . Forma cred ca este caracteristica pentru acest soi , petalele exterioare sant mai stranse si " tin " in interior celelalte petale care par ca atarna , nu gasesc alta comparatie , petalele interioare par tinute pe pozitie de cele exterioare . In centru se vad staminele .
Habitusul pare vertical , vad ca a inceput sa ramifice . Eu l-am legat de un tutore pentru ca incepuse sa aplece lastarii floriferi exagerat de mult  dar am hotarat sa-l las liber , as vrea sa-l vad cum formeaza structura fara sustinere , mai ales ca este in fundal si nu m-ar deranja sa ocupe spatiu mai mult .
Parfumul este discret , un parfum placut . Frunzisul lucios . Extrem de sanatos , caracteristic pentru Kordes .

Photobucket

Ratusca a scapat de deportare . Sa vedem cum va evolua in anii urmatori . Este un trandafir corect , cred ca asteptarile sant exagerat de mari de la el dar de acest lucru se fac vinovati cei de la Kordes . Daca Herkules este privit ca un arbustiv aproape alb cu flori involte , foarte bun pentru fundaluri atunci este in regula . Daca este cumparat pentru florile prezentate mincinos aproape bicolore lavanda / alb atunci poate fi o dezamagire .

Floarea in august :

Photobucket

Pe masura ce trece timpul florile devin din ce in ce mai frumoase , sant foarte curios ce coloratie vor lua la toamna . Si sant si parfumate placut .

14 comentarii:

DANI 29 iunie 2011, 07:58  

In ultima fotografie, chiar se vede floarea cu exteriorul in culoarea levanticii.
Dar, ai dreptate cu prezentarea exagerata. E preferabil, sa vezi un tradafir de aproape, inainte de a-l cumpara sau, macar, sa ai parte de informatii impartiale.

corina 29 iunie 2011, 21:44  

Interesanta evolutia, nu stiu un alt trandafir la care floarea in tineretea tufei sa fie asa diferita de floarea pe tufa mai batrana.

Antal B 29 iunie 2011, 22:45  

Da , bizar ... si nu e vorba de primul an cand toti arata altfel ci de primii 2-3 ani . Cel putin la mine asa a fost .

corina 30 iunie 2011, 07:39  

Da, stiu, eu l-am facut cadou in toamna anului doi, tocmai din acest motiv.Este al doilea tradafir pe care il trimit din gradina pe motiv de uratenie.

Antal B 30 iunie 2011, 12:34  

Trebuia sa mai astepti , nu este urat deloc .

claudia,  30 iunie 2011, 21:06  

Mie mi se pare dragut cu petalele alea colorate diferit...arata...suav :) Cat despre parfum, citeam pe un forum afirmatiile unei persoane care il are, fiind in primul an si zicea ca are parfum puternic, cam la fel de puternic ca si febletea ta, Double Delight :)))

Antal B 1 iulie 2011, 00:15  

Claudia , ca sa fiu sincer am uitat daca e parfumat sau nu , asta e adevarul . Parca avea parfum dar nu m-a uimit , pe langa Munstead Wood sau chiar Friesia care sant vecini cu el , il are mai slab . La prima floare ma duc sa verific .

Cat despre Double Delight ... eu evit si sa ma apropii de el , ce sa mai vorbim de parfum .

corina 1 iulie 2011, 14:31  

Si acum ma pufneste rasul cum te-ai trezit tu cu cel mai iubit trandafir in curte!
Oare cine e...ce sa fie.... oare nu e.. sper ca nu.....ba parca e....Ha,Ha,Ha.

Antal B 1 iulie 2011, 20:28  

Double Delight care trebuia sa fie Nostalgie ? Termina , lasa-ma in pace , nu-mi mai aminti !

corina 6 iulie 2011, 08:26  

Dar cum, trebuie sa-l prezinti neaparat!

Masha 8 iulie 2011, 21:01  

It looks pretty enough for me.... This is rose is not known here, thank you for the description and pictures.

Antal B 10 iulie 2011, 22:16  

Hello Masha and welcome to my blog ! Herkules is not an ugly rose but needs some time to show a little lavender on his flowers . The real problem is with comercial photos from Kordes , too much Photoshop there ... .

arcadia 28 august 2011, 01:09  

Bonsoar, aş dori să mă înscriu la cursurile de începători. Am o poză cu şrubii mei, pe post de legitimaţie. Se poate?
Vă mulţumesc. Iau loc în ultima bancă şi scriu. :D

Antal B 28 august 2011, 01:27  

:)))

Trebuie sa fie destul de moderni shrubii aia altfel nu se poate :))

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP