Faceți căutări pe acest blog

duminică, 19 iunie 2011

The Fairy 1

The Fairy este singurul trandafir din clasa polyantha pe care il am . Originea lui este destul de alambicata , pe HMF este trecut ca fiind obtinut din Paul Crampel ( o polyantha ) si Lady Gay ( un hibrid multiflora , adica un rambler ) .

Photobucket

David Austin spune ca multa vreme a fost considerat un sport mic al lui Lady Godiva ( un rambler wichurana )  iar Peter Beales a venit cu propunerea Paul Crampelx Lady Gay . Problema este ca Bentall nu consemna scriptic hibridarile asa ca toate aceste ascendente sant bazate pe presupuneri . Cu siguranta arata cea mai mare asemanare cu Lady Godiva desi florile lui The Fairy sant mai mici , nu stiu daca mutatiile ce produc sporturi pitice micsoreaza si dimensiunea florilor , nu numai dimensiunile de crestere . Oricum nu vad o legatura cu ramblerii multiflora dar seamana foarte bine cu cei wichurana .

Photobucket



The Fairy nu este un trandafir mic , asa cum s-ar putea crede la prima vedere . Florile sant intr-adevar foarte mici , 3-4 cm dar in panicule foarte bogate , arata ca un rambler foarte mic .

Photobucket



 Nu se inalta foarte mult , maxim 70-80 cm dar la sol ajunge la un diametru de cca 200 cm , creste intins ca o elice . Nu are parfum . Infloreste foarte tarziu comparativ cu majoritatea soiurilor dar inflorirea este bogata .
Este foarte rezistent , am inteles ca si in zonele mai reci se dezvolta foarte bine .

Photobucket



Imi place pentru ca are un aspect de vechi , demodat , oricum polyanthele nu mai au cautare astazi pe o piata dominata autoritar de floribunde si teahibrizi . Este un trandafir rezistent dar cu un aspect delicat . Daca ar fi sa discut de un acoperitor de sol atunci la The Fairy m-as gandi imediat , habitusul lui nu are nimic fortat , acopera solul dar fara sa para o floribunda bolnava , asa creste el . Un trandafir excelent din punctul meu de vedere .

Photobucket

Mi-am adus aminte ceva legat de The Fairy . La randul lui a dat un sport urcator , numit foarte inteligent Climbing The Fairy . Daca este adevarat ca The Fairy este un sport pitic al lui Lady Godiva atunci acest sport urcator este de fapt o revenire la forma initiala . Adica ar trebui sa fie identic cu Lady Godiva .Cel putin din fotografiile de pe HMF cei doi sant teribil de asemanatori . Daca apar diferente intre cei doi atunci probabil este adevarata presupunerea lui Peter Beales , aceea ca provine din Paul Crampel x Lady Gay . Foarte destept nume Lady Gay  ,  l-a gandit profund ...

14 comentarii:

DANI 20 iunie 2011, 15:30  

Un candidat serios pentru comanda mea din toamna ! Ma gindeam eu la el de multisor, dar, dupa ce am citit articolul tau, trebuie, sa il am !!! Aerul asta de trandafir din secolul trecut ma atrage, ca un magnet...

Antal B 20 iunie 2011, 21:24  

Am uitat de el atunci cand ma intrebai de acoperitori de sol . Am uitat pentru ca eu nu il privesc ca acoperitor de sol , vreau sa spun ca nu l-am luat pentru scopul acesta .

Gabi,  27 iunie 2011, 07:54  

De cat timp il ai ?
Am si eu unul, din toamna, dar are ramurile foarte subtiri si toate florile sunt pe jos.
Cum il tai ?
Multumesc !

Antal B 27 iunie 2011, 14:00  

Buna Gabi !

Ramurile pe sol sant caracteristice pentru The Fairy , cel putin dupa o ploaie este turtit complet .

Taierea o fac chiar sub inflorescente , tai inflorescentele cu totul dupa ce florile s-au ofilit .

Pentru ca este un fel de rambler micut tulpinile lui raman flexibile asa ca nu prea ai ce sa-i faci . Se poate fixa totusi de un tutore central ca sa arate mai compact .

Antal B 27 iunie 2011, 14:22  

Am uitat , il am de 4 ani : primii doi ani a fost plantat undeva in gradina , apoi a fost plantat 1 an intr-un ghiveci foarte mare ( unde abia a supravietuit verii ) iar din toamna l-am plantat din nou in gradina .

Gabi,  28 iunie 2011, 08:57  

Multumesc, imi faceam griji, pt ca are ramurile chiar foarte foarte subtiri (nu cred ca au mai mult de 2-3 mm diametru.
Poate ca in timp se mai intareste .
Ma gandeam sa ii fac un fel de suport ca un inel inalt de 30-40 cm ca sa se reverse peste el .
Scopul pt care l-am cumparat a fost sa acopere o zona in care primavara am lalele si apoi nu prea creste nimic.
Mai vad cum se comporta la anu .Acum il las asa .

Antal B 28 iunie 2011, 14:48  

Nu cred ca este o idee foarte buna sa-l incorsetezi intr-un inel . Are ramurile flexibile dar nu moi , va trece peste marginea superioara a inelului dar nu se va curba spre sol ci va tine ramura dreapta , va arata ciudat in acest mod .

Poti sa-i pui pur si simplu un tutore la mijloc si sa ii legi cateva ramuri centrale ca sa nu ramana mijlocul dezgolit . Am mai vazut The Fairy legati de tutore si aratau excelent . Probabil o data cu varsta se mai lemnifica si nu mai pare asa chelut in centru .

Gabi,  28 iunie 2011, 22:11  

Multumesc de sfat
Deocamdata are doar 2-3 ramuri, dar o sa mai vad cum fac cu el cand mai creste.
Ma gandeam acum, ca poate ar merge cu un inel mai putin inalt, si eventual cu o raza mai mare, care sa sustina ramura mai spre varf cat sa nu ajunga pe jos.

oanaibris 29 decembrie 2011, 21:28  

Un trandafir pe care mi-l doresc de mult si pe care sper sa reusesc sa-l cumpar in aceasta primavara. Bine ca ai spus cit se intinde, sa stiu sa-i ofer loc de desfasurare.

Anonim,  27 noiembrie 2012, 19:20  

Buna ziua, e superba gradina dvs. Am observat ca aveti pe langa trandafiri levantica, este un soi special pt a proteja trandafirii? De unde ati achizitionat-o? Infloreste mereu? Rezista la iernile noastre grele?
Multumesc anticipat pt raspus,
Mihaela.

Antal B 27 noiembrie 2012, 20:35  

Buna Mihaela !

Levantica o folosesc ca planta acompaniatoare pe langa trandafiri , nu am observat sa-i protejeze de ceva , rolul ei este sa-mi placa mie :) !

Am doua soiuri , Munstead si varianta lui pitica , Dwarf Blue . Ambele sant Lavandula angustifolia .

Rezista foarte bine la ger , iarna trecuta nu le-a afectat deloc .

Nu prea mai stiu sigur de unde am luat Munstead , parca de la Bakker sau Sieberz , cred ca amandoua firmele au acelasi soi .

Cea micuta , Dwarf Blue , care se vede in fotografia cu The Fairy , este luata de la Eutopia .

Anonim,  27 noiembrie 2012, 22:37  

Multumesc pt raspuns. Am gasit sa cumpar de la cineva lavandula angustifolia hidcote blue dafo. Sper sa reziste la mine in gradina. Eu am multi acoperitori de aceea am cautat una de talie mai mica si albastru inchis.
Mihaela

nelucraciun 17 ianuarie 2013, 20:33  

Buna ziua,
Aveti idee ce soi este acest trandafir, care seamana f. mult cu al dvs., dar este catarator:
http://intrebari.hobbygradina.ro/1956/un-soi-de-trandafir-vechi
Multumesc!

Antal B 18 ianuarie 2013, 02:38  

Este un rambler vechi , in niciun caz Excelsa sau Super Excelsa daca spuneti ca se afla acolo de atata timp .

Pare un hibrid wichuraiana , mai cautati pe HelpMeFind .

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP