Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 4 iunie 2011

Eden Rose 1

Photobucket

Eden Rose , pe numele lui de botez Pierre de Ronsard , este o creatie a casei Meilland , probabil cel mai cunoscut Meilland in lume secondat la ceva distanta de Bonica  . Povestea celui ce avea sa devina unul din trandafirii ce au facut si fac in continuare istorie este destul de interesanta pentru ca il avem acum din pura intamplare . Daca unul din agentii ce se ocupau de distributia trandafirilor Meilland nu ar fi trecut pe campul de teste unde se aflau tinerele sperante ce nu aveau nici macar nume ci doar coduri si nu l-ar fi remarcat ,  exista posibilitatea ca cei de la Meilland sa nu-l fi bagat in seama si probabil ar fi sfarsit la compost . Pentru mine povestea aceasta este fascinanta pentru ca m-am intrebat intotdeauna cati trandafiri  cu potential dispar chiar din campurile creatorilor .

Photobucket

Eden este descris drept climber desi in zonele mai reci creste arbustiv si cu greu poate fi convins sa urce pe ceva , sau chiar deloc . Desi si ascendenta sa il arata drept climber ( urcator ) are foarte mult floribunde climber si chiar hybrid kordesii , nu este un urcator clasic sport de teahibrid . Poate acesta ar fi motivul pentru care este atat de florifer si are o crestere atat de etajata . Nu este un trandafir cu flori parfumate si nici singurul cu flori romantice dar combinatia alb/crem cu centrul petalelor roz este foarte placuta . La aceasta impresie se adauga forma aproximativ sferica a florilor si aspectul de tare , de puternic ,  nu stiu foarte bine cum sa descriu senzatia , pare un trandafir foarte tare , are crestere puternica , frunzis sanatos , florile au petale tari si combinat cu aspectul sferic atrag atentia , este genul de trandafir care atrage privirile tot timpul , indiferent ce treaba am cand trec pe langa el tot timpul ma opresc sa-l privesc .

Nu stiu de ce dar mi se pare trandafirul perfect pentru buchetele de mireasa .

La mine este doar in al doilea an iar in locul actual este doar din toamna . Cresterea lui totusi nu prea m-a incantat , ma gandesc ca ar fi doua posibile motive : fie pentru ca l-am mutat si avea deja ramuri lungi , inevitabil la mutare a pierdut o parte din sistemul radicular si inca nu s-a format cum trebuie , fie faptul ca in locul unde se afla acum a fost un alt trandafir . Fie combinatia de cele doua ... Am auzit cum ca nu ar fi indicat ca in acelasi loc de unde se scoate un trandafir sa plantezi imediat altul , probabil ramane ceva ce il inhiba pe cel nou , este posibil , desi imi place sa am dovezi credibile cu parfum stiintific ca sa cred ceva de genul acesta , dar sa zicem .

Voi vedea cum lastareste dupa ce trece valul acesta de inflorire .

Photobucket

11 comentarii:

DANI 4 iunie 2011, 23:04  

Cel mai probabil e, ca nu ii place, unde a fost inainte alt trandafir. Scrie de asta in forumul lui Beales. Zice, sa pui o cutie de carton in groapa, cu pamint din alt loc si sa plantezi asa trandafirul nou. Nu mi s-a intimplat pina acum.
Eu am plantat saptamina trecuta un Eden in locul unei buddleia invazive si ma tot gindeam, daca nu trebuia, sa aplic metoda cu cutia...

Antal B 4 iunie 2011, 23:09  

Da , am citi despre metoda cu cartonul . Atata vreme cat vad ca a lastarit si a inflorit nu cred ca e foarte afectat . Sincer , nu a lastarit mai putin fata de alti arbustivi dar nu stiu , ma asteptam eu la mai mult . Daca ma gandesc la ce mi-a povestit Corina pana acum despre el eu spun ca este mai bine asa , sa formeze etajele treptat decat sa trmita aiurea lastari in toate directiile care sa cada pe jos . Il prefer asa , eu abia ii formez structura de rezistenta si apoi ma intereseaza lastarii floriferi .

corina 4 iunie 2011, 23:15  

Da, la mine cel putin a format o tufa mare si rigida, solida, frumoasa, fara pic de lastari iesiti din norme, doar ca e mare. Nu a mers condus ca urcator, dar la mine nici Westerland nu a aratat tendinte de urcator.
Singura problema e ingreunarea florilor la ploi.Acumuleaza apa intre petale, mmulta, si coditele se indoaie, si se rup.

Antal B 4 iunie 2011, 23:24  

Imi place foarte mult de el , pana la urma cand ploua pot sa stau cu o umbrela deasupra lui :)

claudia,  5 iunie 2011, 21:07  

Din cate am citit in dreapta-n stanga referitor la plantarea unui trandafir unde a fost un altul, ideea era ca trandafirii epuizeaza solul, il storc de resurse si de aceea recomanda inlocuirea pamantului din groapa. treaba cu cutia de carton nu am mai auzit-o, chiar nu cred ca e necesara, din moment ce s-a inlocuit pamantul. Eu, de altfel, am mutat trandafir in locul altuia fara sa schimb tot pamantul, doar o parte l-am inlocuit cu mranita de 2-3 ani si noul locatar n-a protestat. Dupa mai multe permutari printre ai mei mai degraba inclin sa cred ca trandafirilor nu le prea place mutatul in sine, dezradacinatul, si fac fite pana isi reacomodeaza sistemul radicular

Antal B 5 iunie 2011, 21:41  

Da Claudia , si eu cred ca e vorba despre acelasi lucru in cazul acesta cu Eden Rose . Dar sa nu exageram , eu spun ca arata foarte bine pentru un trandafir in anul al doilea si care a fost si mutat . Problema apare daca plantezi un butas acolo , sa spunem ca faci si ceva aditie de sol nou si nu se dezvolta cum trebuie , atunci s-ar putea vorbi despre ciudatenii .

gabi,  5 iunie 2011, 22:27  

La mine n-a prea crescut, e in al doilea an dar nu are mai mult de 50 cm. Nici anul trecut nu a crescut mai mult .L-am luat tocmai pentru ca, asa cum ziceti,am citit ca se face mai mare .OAre nu ii place locul ?!?!

Anonim,  6 iunie 2011, 17:33  

Flordel,

Arata foarte bine asa cum este acum la tine. Este un trandafir "must have" sau cel putin asa il vad eu. Ma bucur ca poate creste ca o tufa mare si nu neaparat ca un urcator.

Antal B 6 iunie 2011, 21:45  

Flordel , eu chiar nu vreau sa se grabeasca , eu vreau un arbust mare nu un urcator .

Anonim,  6 iunie 2011, 22:44  

Flordel,
Nici eu nu vreau urcator, tot tufa. Sunt curioasa cum o sa-l formezi,daca reusesti sa-l faci sa stea pe picioarele lui sau va trebui proptit.

Antal B 6 iunie 2011, 22:50  

Poti sa vezi inaltimea la care am taiat ramurile de anul trecut , in spate au cca 1 metru iar in fata 70-80 cm . Probabil va lastari puternic vara asta , lastarii aceia ii voi taia cam tot asa , vreau ca structura de baza sa aiba cam 1 metru iar etajele florifere de la 1 metru in sus . Bine , nu le tai pe toate la 1 metru , mai scurte in fata si mai inalte in spate . Daca lastareste si mai des de pe aceste ramuri atunci las si ramurele spre interiorul tufei , sa stea si agatate unele de altele , altfel cred ca o sa pice si trebuie tutore . Nu am chef de tutori acolo , vreau sa stea singur .

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP