Faceți căutări pe acest blog

joi, 16 iunie 2011

Cubana 1

Un alt Kordes  de data recenta . Este comercializat de obicei ca floribunda sau ca acoperitor de sol desi este un modern shrub , un arbustiv modern cu r. wichuraiana destul de aproape . Realitatea este ca arata exact ca orice floribunda , flori semiinvolte in panicule destul de consistente .

Photobucket


Paul  Zimermann sustinea ca ajunge la o talie de 150 cm desi oficial este data o inaltime de 50 cm . La mine evolueaza intre aceste dimensiuni , sa spunem pe undeva la 70-80 cm inaltime si cam tot asa pe latime . Este un trandafir sensibil la fainare , in fiecare an am aceleasi probleme cu el . Exista si posibilitatea ca exemplarele mele sa aiba o anumita sensibilitate genetica , poate exista si variatii individuale in cadrul aceluiasi soi , cine stie ...

Photobucket

Nu are parfum . Florile sant duble cu petale ondulate , se deschid intr-un fel  galben portocaliu cu aspect de miere si treptat , incepand de la exterior culoarea vireaza spre roz , in zilele caniculare florile devin un roz spre rosu dar pastreaza centrul galben foc . Este florifer , nimic de zis dar nu are ceva cu adevarat spectaculos .

Mie imi place pentru ca incepe infloritul destul de devreme in primavara si continua pana toamna foarte tarziu , datorita culorii aprinse si aspectului vesel pare ca incalzeste gradina in zilele mai reci , pare tot timpul luminos .

Photobucket

Photobucket

Cred ca este potrivit mai mult pentru plantarea in masa , in numar foarte mare de exemplare , pare exact genul de trandafir creat pentru spatii publice . Este in regula si in gradina dar nu vad nimic deosebit la el . Anul acesta m-a plictisit , ca sa fiu sincer .

Photobucket

5 comentarii:

DANI 17 iunie 2011, 14:34  

Florile albastre sint de salvie ? Arata foarte bine impreuna. Si, daca tot e la categoria de acoperitori de sol, ce acoperitor de sol ti-ar place? E un domeniu, in care nu stiu prea multe...si e important pentru aspectul gradinii.

Antal B 17 iunie 2011, 19:08  

Dani , este levantica " Munstead " , Lavandula angustifolia .Salvia arata altfel .
Referitor la acoperitori , nu prea stiu ce sa spun pentru ca pe mine nu prea ma intereseaza acoperitorii de sol . Stiu doar ca si Kordes si Tantau au o oferta bogata in aceasta pseudoclasa .
Eu nu am nevoie de sol acoperit , abia mai gasesc cate un loc in care sa plantez ceva . De un singur lucru sant sigur , un acoperitor de sol plantat individual arata bizar , se taraste pe sol ca un cefalopod si are flori in capatul lastarilor , nu este chiar atat de compact cum s-ar putea crede si solul nu este chiar atat de acoperit de el . Daca mai pui si buruienile care apar si daca te gandesti ca in armata aia de tepi nu mai poti sa lucrezi o sa vezi ca nu e chiar un vis . Ca sa obtii un sol acoperit de o mare de flori fara batai prea mari de cap trebuie sa plantezi un grup destul de mare din acelasi soi . Daca terenul este in panta atunci este si mai bine .
Insist totusi cu grupa city flor de la Tantau , au cativa trandafiri interesanti acolo . Si Kordes are niste hibrizi de rugosa foarte frumosi ( si super teposi ) , seria Roadrunner . Restul mi se par niste floribunde care atarna aiurea pe jos .

DANI 17 iunie 2011, 20:34  

Multumesc de raspuns, Antal !
Nu m-ar fi dus capul ca e levantica, arata altfel decit cele cunoscute de mine. Dar e splendida !
Ma gindeam, sa incerc in gradina cu citiva acoperitori de sol, dar acum, o sa ma gindesc serios, daca se merita. Mai bine pun altceva.

Antal B 17 iunie 2011, 21:18  

Tu stii daca se merita sau nu , daca acolo merg plantati acoperitori sau altceva , eu mi-am spus punctul de vedere . Sant sigur ca exista si pasionati ai acoperitorilor de sol ( desi eu nu i-am intalnit pana acum :)) ) . Totusi merita sa te uiti la Tantau si la Kordes , macar sa studiezi oferta in zona asta .

oanaibris 29 decembrie 2011, 21:37  

Mi imi pare foarte frumos. Il am si eu si sint foarte incintata de el. E adevarat ca eu am alte asteptari si pretentii de la un trandafir.

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP