Faceți căutări pe acest blog

vineri, 17 iunie 2011

Charles Austin 1

Este un soi englezesc mai vechi , creat in 1973 . Charles Austin este si un genitor foarte bun , a fost folosit la obtinerea altor soiuri englezesti mai moderne .

Photobucket

L-am luat neintentionat , ca sa spun asa . In Romania exista un furnizor , de altfel foarte serios si care are o oferta de foarta buna calitate , care se ambitioneaza , penibil din punctul meu de vedere , sa vanda Charles Austin sub denumirea de Augusta Louisa . Pentru marea majoritate a cumparatorilor obisnuiti probabil nu are nici o importanta acest lucru dar pentru cei cativa pasionati este bizar fixismul cu care continua sa vanda acest trandafir sub o denumire inventata de ei .

Photobucket

Revenind la Charles , numele este al tatalui lui David Austin . Este unul din trandafirii englezesti de talie foarte mare dar fara sa poata fi folosit ca urcator , eu cel putin nu am auzit pe cineva sa-l foloseasca in acest mod . Nici nu cred ca s-ar putea , este mult prea rigid .

Photobucket

Florile se deschid portocalii piersicii , forma bobocului sugereaza o influenta Tea sau Teahibrid , chiar floarea intredeschisa se prezinta in directia aceasta .Ca dovada , provine din combinatia Chaucer x Aloha dar influenta directa a lui Chaucer este destul de mica , forma florii arata o predominanta a lui Duchesse de Montebello ( un hybrid china , unul dintre parintii lui Chaucer ) combinata partial cu Aloha . Dupa deschidere incepe imediat schimbarea culorii la petalele exterioare intr-un roz foarte deschis , piersiciul se restrange treptat in asa fel incat florile devin la maturitatea deplina complet roz , aproape albe la petalele exterioare . Eu apreciez mai mult forma si aspectul final al florii , piersiciul acela mi se pare o gluma . Florile sant mari , undeva inspre 10 cm si formeaza in final o rozeta foarte involta si stilata , un fel de roz mai inchis central si aproape alb exterior . Primele flori sant si cele mai mari , parfumul intens , se tin foarte bine , coditele sant tari , florile nu atarna in genul englezestilor mai recenti .

Photobucket


Frunzisul este mat , cu indulgenta poate fi numit semi mat .

Habitusul este erect , creste foarte puternic si destul de vertical . Anul acesta a inceput sa lastareasca de sub nivelul solului si incepe sa-i trimita la distanta de planta , cred ca este deja pe radacini proprii . Acesti lastari extrem de vigurosi au ajuns la cca 160-170 cm si tin foarte bine florile . Mai spre toamna lastareste extrem de inalt , poate la 200 cm dar acei lastari se curbeaza si o sa-i tai , din cauza vantului devin chiar periculosi . David Austin il recomanda pentru fundaluri , este un trandafir mare , greu de gestionat in primplan . Ocupa mult spatiu si singur , plantat grupat cred ca ar arata excelent dar spatiul ocupat ar fi considerabil .

Photobucket

Din cauza faptului ca l-am cumparat denumit gresit l-am si taiat gresit , a suferit destul de mult si nu s-a dezvoltat asa cum ar fi trebuit , abia din acest an l-am lasat inalt si vad ca ii place .

Este rezistent la boli , eu n-am avut probleme cu el . E mare amator de purici ( sau puricii sant mari amatori de Charles Austin ) , nestropit devine o gradina zoologica in miniatura .

In concluzie , un englezesc de moda veche dar extrem de viguros , cu flori foarte frumoase si intens parfumate care este superior din toate punctele de vedere multor englezesti de generatie mai noua care n-ar avea nicio sansa la vanzare fara contributia  fotografilor profesionisti .

6 comentarii:

corina 18 iunie 2011, 20:43  

Da, si eu zic ca e un trandafir frumos si rezistent.

oanaibris 29 decembrie 2011, 21:35  

Stiu despre ce firma vorbesti. Este si pe lista mea de cumparaturi. Stiu pe cineva care a cumparat Augusta Louisa de la aceasta firma, insa in loc sa iasa Charles Austin a iesit Graham Thomas. Acum, sa vedem ce o iesi...

elaine 25 mai 2014, 14:11  

Da, l-am cumparat si eu! De vreo 3 ani il tot studiez si compar, acum m-am lamurit. A luat amploare si am fost nevoita sa-l mut la marginea gradinii, un fel de exil, dar benefic se pare!

Anonim,  19 august 2015, 14:56  

Mariana C
Buna ziua ,
Am intrebat despre plantat in grup , intrucat as dori sa realizez in gradina , ca un ecran de trandafiri mari ,
care sa separe zona de pomi fructiferi fata de cea de flori . Si ma gandeam si la Charles Austin ,
pe langa James Galaway,A Shropshire Lad , Rosarium Uetersen . Multumesc

Antal B 19 august 2015, 16:17  

Buna ziua !

Am omis sa va public primul comentariu , scuze !

Da , plantarea grupata se refera la plantarea mai multor exemplare din acelasi soi foarte apropiat . In general se prefera in grupuri de 3 sau 5 , din motive misterioase pe care numai geniile le inteleg se folosesc numere impare .

Plantarea apropiata inseamna cate un trandafir la 50-70 cm , poate maxim la 1 metru unul de celalalt . Ideea ar fi ca in 2-3 ani sa para o singura planta foarte mare si plina de flori .

Eu am incercat si metoda asta dar am renuntat , nu la Charles Austin , la Summer Song si la altii . La inceput mi se parea o idee grozava .

Pentru gradini comerciale sau spatii publice poate ca ar merge dar pentru o gradina normala este o tampenie .

Trandafirii sufera , este evident ca exista o concurenta puternica pentru resursele din sol si ajung sa degenereze rapid . In afara de asta se sufoca reciproc , un numar mare de ramuri se ranesc si se umbresc unele pe altele asa ca nu mai poti sa-i mentii fara sa apelezi la tone de tratamente si ingrasari intensive . Cu cat soiul este mai mare , iar in cazul englezestilor mentionati de d-voastra este vorba de cele mai mari soiuri , cu atat se vor amplifica problemele .

Separatia pe care doriti sa o incercati am inteles-o dar totusi sa nu exageram , or fi plante frumoase trandafirii englezesti dar hai sa nu ne ascundem dupa tufe imaginare , au perioade lungi din an in care arata pur si simplu ca naiba , tot sezonul rece sant niste aratari cu ghimpi iar in mijlocul verii infloresc dubios . Poate ca ar merita sa fie luate in considerare acolo si alte plante .

Anonim,  19 august 2015, 23:44  

Mariana C
Buna seara ,

Multumesc pentru ajutor . Aveti dreptate !
Ma gandeam si la ceva conifere intre ei .
Am unele care trebuie sa le mut .
Numai ca este necesar sa consult un specialist ,daca pot sa mut o tisa de vreo 2,50m fara sa o pierd .
Am 26m latime la gradina . Macar pe J.G. si A Shropshire sa -i plantez dar nu grupati .

Arata asa de frumos la Dv .

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP