Faceți căutări pe acest blog

joi, 23 iunie 2011

Blue River 1

Este un teahibrid creat de Kordes in 1984 . Ca amuzament , provine din Blue Moon , un teahibrid creat de rivalul Tantau , imi vine sa rad ... si Zorina , o floribunda modesta ce apartine lui Kordes . Ca sa vezi , nici teahibrizii nu mai sant ce-au fost candva , ca si floribundele care numai floribunde nu mai sant .

Photobucket

Photobucket



Este un trandafir " albastru " , sigur , in mod normal are tonuri magenta si cu rosu pe marginea petalelor dar face parte din categoria trandafirilor blue wannabe .  Are o floare destul de mica pentru un teahibrid dar foarte parfumata si suficient de involta ca sa-mi placa . Cand temperatura de culoare creste mult , mai ales seara , pare intr-adevar albastru . Tonurile acestea vin din Sterling Silver pe care il are in ascendenta pe linia lui Blue Moon .

Foarte florifer , acum cand am descoperit ca este doar jumatate teahibrid imi explic de unde a mostenit caracteristica aceasta . Insa habitusul il tradeaza , creste extraordinar de strans si vertical . Trebuie insa sa spun ca am vazut la cineva un Blue River mai larg , mult mai inalt comparativ cu al meu , cu ramurile mai groase , mai putin compact dar aproape dublu ca inaltime . La mine are cca 100-120 cm maxim . Probabil va mai creste in inaltime .

Photobucket



Fara probleme cu bolile in 3 ani , nimic deosebit .

Photobucket
Este unul dintre teahibrizii la care nu renunt , nu este o capodopera dar mie imi place . Nu pot spune ca mor fara el dar nici nu-l dau .

Inainte de taiere , se observa cat de vertical creste :

Photobucket

Si dupa taiere , nu il tai scurt , nu ma intereseaza marimea florilor :

Photobucket

Pentru final o fotografie cu Blue River si fanul lui infocat , nu inteleg de ce dar libelulele acestea il prefera ca loc de odihna , probabil datorita culorii :

Photobucket

22.08.2011 Vara asta a facut si cateva flori simple :

Photobucket

6 comentarii:

corina 23 iunie 2011, 23:10  

Interesanta parerea ta, ma asteptam sa nu iti placa trandafirul asta.

DANI 23 iunie 2011, 23:12  

O culoare superba. Si, daca infloreste asa bogat, e de tinut ! Arata bine in compania lavandei...
Esti o enciclopedie genealogica ! Eu stiu atit de putin, incit mi-e si rusine...

Antal B 24 iunie 2011, 00:07  

Da , imi place , mie intotdeauna mi-a placut Blue River . In schimb nu-mi plac Mainzer Fastnacht sau Sterling Silver . Blue River este interesant pentru combinatia culoare/forma , desi floarea este involta nu are un format de rozeta ci desi pare ciudat este oarecum spiralata . Este o combinatie bizara dar merge in cazul lui .

Ma enerveaza trandafirii care vor sa para ceva dar nu sant , toata agitatia asta cu trandafirul albastru mi se pare o prostie de masa , genul de agitatie ieftina care prinde teribil la incepatori , " uite domne' cat de albastru e trandafirul asta , inseamna ca e superb , nu ? "
Asta era , parca nu sant mii de trandafiri superbi , moderni sau vechi care asteapta sa fie redescoperiti , ne cramponam de cate o culoare imposibila .
In general nu-mi plac teahibrizii dar sant cativa care imi plac , nu sant absurd . O sa prezint in curand si 2 teahibrizi care ma streseaza tare in gradina dintre care unul , desi celebru , este o panarama kitschoasa .

Dani , rusine sa-ti fie ! Mare rusine ! Hai , tema pentru acasa , 10 genealogii complete la alegere pana maine si te prezinti la evaluare . Daca pici mergi direct in reexaminari la toamna . Se poate asa ceva ... unde am ajuns , nu mai invata lumea o genealogie ca altadata . :))

DANI 24 iunie 2011, 09:48  

Pai merg direct la reexaminare !

Anonim,  13 octombrie 2011, 15:59  

Antal,

Spune-mi te rog, Blue River are parfum? Sau fiind un teahibrid are un parfum asa usurel?

Si culoarea alba se vede doar in mijlocul florii sau are si pe petalele exterioare?

Multumesc,
Mihaela

Anonim,  13 octombrie 2011, 16:00  

oops, scuze, am citit e foarte parfumat.

deci cu parfumul am lamurit-o.

Mihaela

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP