Faceți căutări pe acest blog

duminică, 29 mai 2011

Summer Song 1

Roscatul . Probabil trandafirul englezesc cu cea mai socanta culoare , un portocaliu inchis unic in lume . Eu nu am mai vazut portocaliul acesta la un alt soi de trandafir .

Photobucket

Face parte din " leander hybrids" . Habitusul este destul de vertical , erect , lastarii stiu una si buna : in sus !  Este totusi un avantaj pentru ca florile sant grele si ii curbeaza . Parfumul este destul de puternic si fructat , parca e o bomboana , un fel de tutti frutti dar decent .
Foarte rezistent la boli , in 3 ani nu mi-a facut nimic . Anul acesta m-a plesnit moda eco si nu am mai stropit trandafirii cu nimic si arata excelent .
Frunzisul este verde inchis lucios , are la trandafiri de China in el cat ... China !  Am asa o mica banuiala ca are pe foarte aproape in ascendenta floribunde si teahibrizi dar ce conteaza ?  Florile sant extraordinare !

Photobucket
Numai ca trebuie sa cunosti cateva lucruri ca sa vezi extraordinarul asta pentru ca are cateva miiiiici problemute . In primul rand la soare se ard imediat si nu exagerez cu nimic , nici nu se deschide bine bobocul ca floarea este arsa , devine un roz dezgustator , parca ar fi putrezit .
Daca este plantat la umbra florile arata cum trebuie , desi se decoloreaza si acolo dar mai incet  ( presupun ca ati inteles ce am vrut sa spun cu umbra , minim 4 ore de soare direct , discutam de trandafiri nu de iedera ) . Dar la umbra infloreste foarte greu , flori putine si cam anemice .
Florile sant foarte bine stranse , rozeta caracteristica englezestilor nu se deschide complet niciodata , nu este ceva neobisnuit la el sa gasesti flori in forma de bila , cu petalele centrale nedeschise dar deja arse si decolorate .
Ar mai fi ceva : anul trecut i-am facut o frumusete de pegging , am curbat ramurile foarte lungi din anul anterior pe sol . A lastarit voios si tot atat de voios a curbat toate florile in jos , trebuia sa stai pe iarba ca sa vezi ceva .

In concluzie este un figurant , e frumos dar se comporta prosteste , cateodata am impresia ca nu-l da inteligenta afara ...

Va intrebati poate de ce il mai cumpara lumea sau credeti ca toti au luat o mare teapa cu el ? Nu e chiar asa ... hai sa va spun si marele secret al lui Summer Song : arata senzational toamna !  Este un trandafir care nu iubeste temperaturile mari , ii place soarele , are nevoie de el dar pentru culoarea aceasta superba are nevoie de temperaturi de pana in 22-23 de grade .

Photobucket
Dimensiuni : inaltime actuala 130-160 cm si cca 140 cm in diametru . Estimez o inaltime finala la cca 160-200 cm si in jur de 150 poate 180 cm diametru , voi vedea .
 Un habitus de care sant foarte multumit desi l-am format in acest loc abia in toamna trecuta :

Photobucket

9 comentarii:

corina 30 mai 2011, 08:32  

Hai ca arata foarte bine, iar cu teribila culoare pe care o are e superb.
Probabil in timp se va mai intari. Anul asta la mine, Graham Thomas, un maestru in flori cu capul in jos, este mult mai rigid si mai stapan pe el.
Sunt curioasa ce face in valul doi, ma refer strict la portul ramurilor de valul doi.Cum o sa elmini florile ofilite de acum, scurt sau mai lung, sa fixezi ramurile?

Antal B 30 mai 2011, 08:57  

Probabil tu te gandesti ca este foarte asemanator la habitus cu Grahm Thomas , nu ?
Probabil o sa tai lastarii aproximativ la jumatate , depinde de grosimea lor , mai scurt lastarii din fata si mai lung pe cei din spate . Reactioneaza foarte rau la taieri , daca tai puternic un lastar viguros de valul 1 ramane intepenit , lastareste destul de greu . Este imposibil sa obtii o tufa gen Bonica din el sau din ceilalti leander hybrids . Pe de alta parte daca tai prea inalt lastarii astia atunci vor curba in toate directiile pentru ca florile sant grele si lastarii foarte elastici .
Este destul de greu , singurul lucru pe care mizez ca sa nu dezgoleasca mijlocul este ca acolo sant 2 exemplare plantate foarte aproape unul de celalalt asa ca sper totusi la o sustinere reciproca . Chiar acum l-am vazut ca a inceput sa-si aplece lastarii din fata , cred ca face misto de el smecherul de Falstaff care este foarte aproape si care este legat :)

corina 30 mai 2011, 09:38  

Ma gandeam doar ca ramurile din exterior sa le las mai lungute, ca un fel de corset. Asa am facut cu GT si vad ca acum, in anul doi de taiere de genul asta,se sustine, dar ajuta si faptul ca inauntru e o masa de lastari, nu mai sunt lastari singulari, diferentiati, ci o masa. Masa asta in corset de ramuri batrane vad ca ,cel putin la valul inatai, se sustine.Pentru prima data cand nu se apleaca, dar nu a inflorit inca.
In nici un caz nu obtii ceva de tip Bonica, aia e bila de la sine, chiar daca necesita ajustari, oricum ea are in sange disciplina si forma curata.

Anonim,  30 mai 2011, 11:40  

ce ma bucur cu chestia cu anomin asa ma pot loga mai usor nu am probleme sa tin minte cont url . da Von este frumos si eu am creszt ca am luat teapa dar acum imi infloreste si la mine . nu da cu parui sunt geodezia si asa voi intra il iubesc pe acest summer song pentru culoare si pentru ca este rebel vca mine

Antal B 30 mai 2011, 12:08  

Corina , sa pui o poza cu GT , sant curios cum este cu corsetul acela , ma intereseaza cum arata tufa in ansamblu . Eu m-am uitat cu atentie cum ii taie la David Austin si incerc ceva de genul acela .

Geodezia , ma bucur ca iti place !

geodezia 15 iunie 2011, 13:09  

Gata ma cuplai da nu stiu de unde sa dau urmarire sa imi puna pe mail comentariile ulterioare .. vad eu o descilcesc si pe asta .. pina acum acest trandafir mi-a desfatat privirea cu 3 flori . stam pe coada si ma uitam ca in desenele animate la floare si nu imi venea sa cred ca il am in gradina , il mingiiam ca nu cumva sa cred ca visez .. o culoare ireala aproape de vis .. mi se pare strigator la cer ca s-a realizat o culoare atit de perfecta

Antal B 15 iunie 2011, 14:02  

Asa este , este foarte frumos . Daca la tine este in primul an trebuie sa astepti pana la anul ca sa aiba florile asa cum trebuie . La toamna o sa ai flori portocalii care nu se mai decoloreaza repede .

Anonim,  5 septembrie 2013, 10:37  

Spune-mi te rog, cum se numeste trandafirul de la avatar. Imi place foarte mult si as vrea sa-l achizitionez.

Antal B 5 septembrie 2013, 15:02  

Nu stiu la ce avatar te referi .

Daca este vorba despre header ( fotografia din partea de sus a blogului ) atunci este Munstead Wood .

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP