Faceți căutări pe acest blog

duminică, 29 mai 2011

Munstead Wood 1

The King !

Probabil fiecare pasionat de trandafiri are cativa preferati iar dintre ei trebuie sa fie unul no.1 . Pentru mine acesta este Munstead Wood . Punct .

Photobucket

Photobucket

Face parte din grupa " old rose hybrids  " , un fel de grupa nr.1 a englezestilor , majoritatea celor de aici fiind obtinuti prin hibridarea directa cu trandafirii vechi . Intrucat pentru MW ca si pentru majoritatea englezestilor recenti ascendenta nu este comunicata , lucru destul de stresant pentru pasionati , de exemplu Paul Barden probabil si acum se enerveaza instantaneu daca-i pomenesti de asta , nu putem sti din ce a provenit . Daca luam de buna povestea hibridarilor lui David Austin ar trebui sa fie obtinut din Chianti dar nu prea cred . Desi mi-ar placea sa cred ca provine direct dint-un gallica sau bourbon mai mic mai mult ca sigur este un descendent al lui The Dark Lady si deci pe vesnica linie Prospero / The Knight sau The Squire/ The Knight .
Este un trandafir de talie mica printre englezesti , la mine dupa 3 ani are cca 120 cm inaltime si 170-180 cm diametru , oricum mai mult fata de cat este comunicat oficial .Foarte bine ramificat , cu ramuri destul de verticale care se apleaca apoi sub greutatea enorma a florilor .  Dupa inflorirea de vara trimite si el lastarii foarte lungi de pana la 2 metri dar acestia sant destul de subtiri , oricum nu pot sustine florile foarte mari si de aceea cam cad pe sol inspre toamna . Dar sant buni pentru anul urmator si nici nu sant foarte multi .
 Frunzisul este un fel de verde inchis semi mat , este foarte bine imbracat .

Photobucket

Florile sant exceptionale , un violet foarte inchis cu reflexe rosii spre partea centrala . In plin soare petalele exterioare se decoloreaza dar raman un violet mai deschis . Floarea tanara este destul de deschisa si cu mai mult rosu . Pe acelasi exemplar se pot gasi flori de nuante diferite in functie de expunerea solara , cele mai de la umbra fiind un violet extrem de inchis ca nuanta cu tentele rosiatice centrale .
Parfumul este deosebit , un parfum puternic , fructat dar nu dulceag .
Dintre toti trandafirii englezesti cu nuante asemanatoare poate singurul concurent ar fi William Shakespeare 2000  care este si preferatul lui David Austin . Eu nu prea imi dau seama de ce , probabil trebuie sa-l am si pe acesta dar din cate am vazut pana acum W.S.2000 are o mare problema cu habitusul : culca ramurile pe sol . Am vazut fotografii cu tufe de cativa ani si ramurile erau ori pe jos ori oblice , are o problema serioasa . Florile lui W.S.2000  au rozetele mai uniforme dar mie chiar aspectul mai dezordonat al lui Munstead Wood imi place .

Referitor la capacitatea lui de inflorire : este o masina de inflorit . Eu nu am in gradina un trandafir de categoria aceasta care sa infloreasca cadentat si intre cele 2 sezoane principale . Un alt mare atu este ca florile rezista foarte bine la soare , in general trandafirii " negrii " se ard foarte usor .
Este rezistent la boli , de patare neagra sau de rugina nu a auzit si nici nu-i pasa . A facut anul trecut putina fainare dar era plantata langa el o nesimtita de Cubana si de la ea a luat . Acum am mutat-o pe obraznica de acolo si este ok .

Desi este la inceputul infloririi pun si o fotografie cu habitusul , probabil singura de pe net :

Photobucket

3.06.2011 O alta fotografie cu habitusul :

Photobucket



Cateodata florile lui Munstead Wood pot lua si forme atipice , fara rozeta caracteristica :

Photobucket

Photobucket

13 comentarii:

corina 30 mai 2011, 08:43  

In timp orice englezesc zic eu ca-si mai intareste portul. La ai mei asa s-a intamplat, si am socotit acum ca am unii de 8 ani. De abia acum pot sa spun cum au portul, dar probabil se poate si mai devreme daca ii tai de la inceput cum trebuie, fara sa exagerezi, si lasand toate ramurile interioare.
E un vis tufa ta, si imi place si combinatia cu albastrul ala putin violet.

Antal B 30 mai 2011, 09:00  

Daca te gandesti la WS2000 eu pot sa jur ca da , isi intareste portul dar pe jos . Nu o sa aiba habitusul lui MW niciodata , nu iti fa iluzii , de asta tot netul este plin de poze cu floarea si niciuna cu tufa .

corina 30 mai 2011, 09:41  

Am sa pun eu!
Vom vedea.
Daca nu, avem un englezesc tarator!

Anonim,  30 mai 2011, 11:45  

foarte frumos . asa mov mi-a inflorit perpetual eden de la Barni .dar astept si ws 2000 sa vad ce poate

Anonim,  30 mai 2011, 11:46  

Corina pune si tu anonim la tine pe blog sa pot intra mai usor ca la von

Antal B 30 mai 2011, 12:11  

Geodezia , te rog sa-ti pui totusi un nume de utilizator , arata complet aiurea " anonim " .

corina 30 mai 2011, 14:17  

Am pus, nu mai trebuie inregistrare, dar si eu te rog sa pui un nume, oricare, ca poate mai apar anonimi, si te confundam

oanaibris 31 mai 2011, 00:18  

Un trandafir absolut minunat, cu petale din catifea. Iar parfumul am inteles ca este imbatator...Ferice de ce-l ce il poseda.
Poza cu habitusul este superba.

corina 1 iunie 2011, 12:35  

Eu as imparti cu tine cotizatia pe un an la HMF sa avem acces la descendente timp de un an, ce parere ai?

Anonim,  5 octombrie 2011, 17:01  

Acest trandafir este o declaratie de putere a naturii! Clar si fara discutii !:))

Mihaela Banica

cristina,  8 octombrie 2011, 14:11  

Abia astept sa-l vad pe viu la mine in gradina. E foarte frumos si in poze, dar e cu totul altceva sa-l vezi in realitate.
Dintre toti trandafirii mei pe care ii am acum, preferatul meu in mod clar e Jubilee Celebration. Si in poze mi-a placut cum arata, dar cand am inceput sa-l vad cum se comporta pe masura ce creste, l-am indragit in mod special.
Daca MW e regele, atunci eu o decretez regina pe JC. :))
Chiar ma uitam astazi in gradina, si din toti cei pe care ii am, Jubilee e cel mai plin de flori si boboci si acum. Are deschise undeva la 12 flori si inca vreo 20 de boboci pe care urmeaza sa-i deschida, iar culorile sunt si mai frumoase acum, toamna, somon cu reversul petalelor galben.
Of, abia astept sa vina iar vara, iar trandafirii mei sa creasca si sa se-nmulteasca, ca tare-s frumosi englezestii.
Multumesc pentru contaminare. :))

Antal B 8 octombrie 2011, 17:02  

O sa vezi , Munstead Wood este deosebit !

Anonim,  29 mai 2015, 23:04  

DA , este DEOSEBIT ! I-am vazut florile , am vazut CULOAREA , si i-am simtit PARFUMUL !!!! PRIMELE FLORI si in gradina la mine !
MULTUMESC FOARTE MULT DOMNULE ANTAL ! Datorita blogului dumneavoastra , am descoperit frumusetea trandafirilor englezesti ! Multumesc ! Mariana C.

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Gradinar amator , pasionat de trandafiri . Contact : rosaddict@gmail.com

  © Free Blogger Templates Photoblog III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP